Tahun
Subjek
Masa
|
Hasil Pembelajaran
|
Strategi
/ Aktiviti / Bahan
|
Penerapan
Nilai
|
Impak
/ Refleksi
|
1K
BM
1:00pm-2:10pm
|
Unit
22: Hijau Bumi
Tajuk:
Sungai Kita
Tema
PKJR: Mengenali
Papan
Tanda
FU: 1.4.2
FS:
3.5.1
PKJR: 4.2.1
Objektif:
Pada akhir pelajaran, murid-murid dapat:
1.
berbual
tentang tentang kata panggilan ahli keluarga asas.
2.
menjawab
soalan berdasarkan petikan.
3. Mengenali
papan tanda
|
1.
Murid-murid
teliti gambar pada BT ms98 kemudian menceritakan pengalaman berkelah.
2.
Murid-murid
menyatakan
maklumat tentang
anggota keluarga masing-masing.
3.
Murid-murid
dibimbing membaca dialog secara mekanis.
4.
Murid-murid
menjawab soalan secara lisan.
5.
Murid-murid
dijelaskan kepentingan maksud papan tanda.
6.
Murid-murid
dibimbing melengkapkan latihan BLA ms 29.
Pentaksiran : Formatif
-Pemerhatian
|
SISTEM BAHASA:
keluarga,
datuk, nenek
ILMU:Pendidikan Moral
Nilai:kasih sayang
KBT:Kontekstual
EMK:kreatif dan inovatif
MEDIA:Kad Imbas (PKJR)
|
40/44
orang murid mencapai objektif
4/44
diberi bimbingan atau latihan tubi.
|
Fokus utama (FU): (Merujuk Buku Teks)
Fokus sampingan (FS): (Merujuk Buku Teks)
Objektif FU (70%): Merujuk Standard Pembelajaran (boleh
ringkaskan)
Objektif FS (30%): Merujuk Standard Pembelajaran (boleh
ringkaskan)
Strategi P&P boleh merujuk buku teks. Setiap ayat mesti bermula dengan perkataan “Murid………”
Pentaksiran terbahagi formatif dan sumatif. Mesti
tulis pentaksiran formatif atau sumatif. Formatif seperti pemerhatian, kuiz, temu bual, senarai
semak, lembaran kerja dan lain-lain.
Sumatif seperti folio, role-play, permainan, memainkan alat
muzik dan menulis esei pendek.
SISTEM BAHASA:
kosa kata yang akan dipelajari
ILMU: Subjek lain yang berkiatan dengan P&P
KBT: Kemahiran
Bernilai Tambah (Merujuk Standard Kurikulum atau Buku Teks)
NILAI:
Nilai-nilai murni yang berkiatan (Merujuk Buku Teks)
EMK: Elemen
Merentas Kurikulum (Merujuk Standard Kurikulum)
(a) Kreatif
dan inovatif
(b)
Keusahawan
(c) TMK
(Teknologi Maklumat dan Komunikasi)
MEDIA: Alat bantu
mengajar yang digunakan dalam P&P
No comments:
Post a Comment