|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat meneliti kad
bentuk-bentuk dan abjad yang ditunjukkan oleh guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat mengecam bentuk-bentuk
dan abjad.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat membaca bentuk-bentuk
dan abjad dengan betul dengan bimbingan guru.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat membaca bentuk-bentuk
dan abjad dengan betul.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat membaca bentuk-bentuk,
abjad dan membunyikan huruf vokal dengan betul.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat membaca bentuk-bentuk,
abjad dan membunyikan huruf vokal dengan betul dan jelas.
|
|||
2.1.2 Mengeja dan membatang suku kata terbuka dengan sebutan yang
betul.
|
Band 1
|
Murid dapat mengeja suku kata
terbuka.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membatang suku kata
terbuka dengan sebutan yang betul.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat mencantumkan huruf yang
diberi bagi membentuk suku kata terbuka.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat mencantumkan suku kata
yang diberi bagi membentuk perkataan.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat mencantumkan dan mengeja
suku kata yang diberi bagi membentuk
perkataan.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat mencantumkan dan mengeja
suku kata yang diberi bagi membentuk
perkataan dengan intonasi yang betul.
|
|||
|
Band 1
|
Murid dapat mengeja suku kata
tertutup.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membatang suku kata
tertutup dengan sebutan yang betul.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat mencantumkan huruf yang
diberi bagi membentuk suku kata tertutup.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat mencantumkan suku kata
tertutup yang diberi bagi membentuk perkataan.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat mencantumkan dan mengeja
suku kata tertutup yang diberi bagi membentuk perkataan.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat mencantumkan dan mengeja
suku kata tertutup yang diberi bagi membentuk perkataan dengan intonasi yang
betul.
|
|||
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca dua atau tiga
suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung yang
disebut oleh guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat mendengar dan menyebut
mengikut guru dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat mengeja dua atau tiga suku
kata, diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung berpandukan
perkataan yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 4
|
Murida dapat menggaris dan membaca
suku kata diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan
betul.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat memadankan dan membaca
suku kata bagi membentuk perkataan.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat mencari, menggabung,
menggaris, mengeja dan membaca perkataan dengan betul.
|
|||
2.2.2 Membaca dan memahami frasa yang mengandungi perkataan dua atau
tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung dengan sebutan yang betul.
|
Band 1
|
Murid dapat membaca perkataan
diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung disebut oleh guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca perkataan dan
menyebut mengikut guru suku kata, diftong, vokal berganding, digraf yang
disebut oleh guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat mengeja perkataan yang
disebut oleh guru.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat menggaris dan mengeja
suku kata diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan
betul.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat memadankan dan membaca
perkataan bagi membentuk frasa.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat mencari, menggabung,
menggaris, mengeja dan membaca frasa dengan betul.
|
|||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca contoh ayat
tunggal yang disebut oleh guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca semula ayat
tunggal yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat membaca ayat tunggal
berpandukan gambar.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat membaca ayat tunggal
berpandukan persekitaran mereka.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat menyusun dan membaca
ayat tunggal dengan betul.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat menyusun perkataan bagi
membentuk frasa dan membentuk ayat tunggal dengan intonasi yang betul.
|
|||
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan dengan bimbingan guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan dengan lancar.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan dengan lancar, dan sebutan yang jelas.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan dengan lancar, dan sebutan yang jelas dengan intonasi yang betul.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat menyambung ayat dan
membacanya dengan kuat dan sebutan yang jelas.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat menyambung ayat dan
membacanya dengan kuat dan sebutan yang jelas dengan intonasi yang betul.
|
|||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan ayat majmuk dengan bimbingan guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan ayat majmuk dengan lancar.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan ayat majmuk dengan lancar, dan sebutan yang jelas.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat membaca kuat ayat
tunggal dan ayat majmuk dengan lancar, dan sebutan yang jelas dengan intonasi
yang betul.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat menyambung ayat dan
membacanya dengan kuat dan sebutan yang jelas.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat menyambung ayat dan
membacanya dengan kuat dan sebutan yang jelas dengan intonasi yang betul.
|
|||
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca teks dengan
bimbingan guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat bercerita dengan
menggunakan ayat tunggal di bawah bimbingan guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat mengenalpasti isi
penting dalam cerita atau petikan.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat menyusun isi-isi cerita
ikut urutan.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat menyusun dan membaca
semula isi-isi cerita ikut urutan dengan betul.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat menyusun dan membaca
semula isi-isi cerita ikut urutan dengan betul dengan intonasi yang betul.
|
|||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca bahan yang
diberi dengan bimbingan guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca bahan yang
diberi tanpa bimbingan guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat membaca dan memahami
bahan yang dibaca.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat membezakan
maklumat-maklumat yang diberi.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat mengklasifikasi mengikut
kumpulan.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat membaca dan
mengklasifikasi mengikut kumpulan dengan intonasi yang betul.
|
|||
2.4.3 Membaca dan memahami maklumat yang tersurat dengan tepat
daripada pelbagai bahan.
|
Band 1
|
Murid dapat membaca bahan bacaan
yang diberi dengan bimbingan guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca bahan bacaan
yang diberi tanpa bimbingan guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat menyatakan maklumat yang
bersurat dalam bahan bacaan.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat mengecam dan menyebut
maklumat yang terdapat dalam petikan.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat menyenaraikan maklumat
daripada bahan mengikut urutan.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat membaca semula maklumat
dengan intonasi yang betul.
|
|||
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca bahan grafik
yang diberi dengan bimbingan guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca dan memahami
bahan grafik yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
perkataan yang sesuai.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat membaca ayat yang telah
dilengkapkan dengan betul.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat membaca ayat yang telah
dilengkapkan dengan betul dan sebutan yang jelas.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat membaca ayat yang telah
dilengkapkan dengan betul dan sebutan yang jelas dengan intonasi yang betul.
|
|||
2.5.2 Membaca, memahami dan menaakul maklumat dalam bahan grafik
dengan betul.
|
Band 1
|
Murid dapat membaca bahan grafik
yang diberi dengan bimbingan guru.
|
||
Band 2
|
Murid dapat membaca dan memahami
bahan grafik yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||
Band 3
|
Murid dapat bersoal jawab
berdasarkan bahan grafik.
|
|||
Band 4
|
Murid dapat melengkapkan bahan
grafik dengan betul.
|
|||
Band 5
|
Murid dapat membaca dan melengkapkan
bahan grafik dengan betul.
|
|||
Band 6
|
Murid dapat membaca dan melengkapkan
bahan grafik dengan betul dengan intonasi yang betul.
|
Saturday, 28 July 2012
Band-Band Pentaksiran II
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment