5.1 Memahami dan
menggunakan golongan kata
dengan betul mengikut konteks.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.1 Memahami dan menggunakan kata
nama
am yang mudah dengan betul mengikut
konteks.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.2 Memahami dan menggunakan kata
nama
khas yang mudah dengan betul
mengikut
konteks.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.3 Memahami dan menggunakan kata
ganti
nama diri pertama dan kedua
dalam
pelbagai konteks dengan betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.4 Memahami dan menggunakan kata
kerja
dengan betul mengikut konteks.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.5 Memahami dan menggunakan kata
adjektif
warna dengan betul mengikut
konteks.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.6 Memahami dan menggunakan kata
hubung
yang mudah dengan betul
mengikut konteks.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.7 Memahami dan menggunakan kata
tanya
merujuk manusia dan benda dengan
betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2 Memahami dan
menggunakan pembentukan
kata yang sesuai dalam pelbagai situasi
dengan betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2.1 Memahami dan menggunakan imbuhan
awalan dan akhiran dengan
betul dalam
pelbagai konteks.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.3 Memahami dan membina
ayat yang betul
dalam pelbagai situasi.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.3.1 Memahami dan membina ayat dasar
menggunakan pola ayat FN + FN,
FN + FK
dengan betul dalam pelbagai situasi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jumlah Skor
|
|
|
|
|
|
|
390
|
Band
|
|
|
|
|
|
|
|
Saturday, 28 July 2012
Borang Pentaksiran Berasaskan Sekolah V
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment