|
||||||||
|
Band 1
|
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat meneliti garisan dan
corak dalam gambar serta melakarnya dengan hujung jari di udara.
|
|||||||
Band 3
|
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menyambung titik-titik
garisan untuk membentuk corak dan bentuk dengan kemas.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menyambung titik-titik
garisan untuk membentuk corak dan bentuk dengan kemas dan jelas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melakar bentuk dan corak
dengan kemas dan jelas dengan menggunakan pensel warna.
|
|||||||
3.1.2 Membentuk garisan yang menyerupai bentuk huruf dengan kemas dan
jelas.
|
Band 1
|
Murid dapat meneliti garisan yang
menyerupai bentuk huruf.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat mengecam dan menyebut
huruf yang menyerupai garisan tersebut.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat menyurih garisan dengan
hujung jari.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat membentuk huruf daripada
tanah liat atau doh.
|
|||||||
Band 5
|
|
|||||||
Band 6
|
|
|||||||
|
||||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis huruf di udara
atau di atas pasir.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat menyambung titik-titik
untuk membentuk huruf besar dan huruf kecil dengan cara yang betul.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat mewarnakan huruf besar
dan huruf kecil yang sama seperti yang ditunjukkan oleh guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menyalin huruf besar dan
huruf kecil yang diberikan ke dalam buku garis empat secara mekanis.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menyalin huruf besar dan
huruf kecil yang diberikan ke dalam buku garis empat secara mekanis dengan
cara yang betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat menyalin huruf besar dan
huruf kecil yang diberikan ke dalam buku garis empat secara mekanis dengan
cara yang betul serta tulisan yang kemas.
|
|||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis huruf di udara
atau di atas pasir.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat menulis huruf dengan
kemas.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat menulis suku kata
terbuka dengan cara yang betul.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis suku kata
terbuka dengan cara yang betul dan kemas.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis suku kata
terbuka dengan cara yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melengkapkan suku kata
terbuka dengan tulisan yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis huruf di udara
atau di atas pasir.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat menulis huruf dengan
kemas.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat menulis suku kata
tertutup dengan cara yang betul.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis suku kata
tertutup dengan cara yang betul dan kemas.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis suku kata
tertutup dengan cara yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melengkapkan suku kata
tertutup dengan tulisan yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis suku kata di
udara atau di atas pasir.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat menulis suku kata dengan
kemas.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat menulis perkataan (yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung) dengan cara yang betul.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis perkataan (yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung) dengan cara yang betul dan kemas.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis perkataan (yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung) dengan cara yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melengkapkan perkataan
(yang mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf
dan konsonan bergabung) dengan tulisan yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis perkataan dengan
betul.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat menulis perkataan dengan
betul dan kemas.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat menulis frasa (yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung) dengan cara yang betul.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis frasa (yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung) dengan cara yang betul dan kemas.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis frasa (yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung) dengan cara yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melengkapkan frasa (yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung) dengan tulisan yang betul, kemas dan jelas.
|
|||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis frasa dengan
betul.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat menulis frasa dengan
betul dan kemas.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat menyusun perkataan untuk
membentuk ayat tunggal.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menyalin ayat tunggal
yang disusun dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis ayat tunggal
dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat menulis ayat tunggal dengan betul dan tulisan yang kemas.
|
|||||||
|
||||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis suku kata
terbuka dan tertutup dengan bimbingan guru.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat membina perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat melengkap suku kata
terbuka dan tertutup dalam perkataan.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul dan kemas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melengkap dan menulis
perkataan yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul dan
kemas.
|
|||||||
|
Band 1
|
Murid dapat menulis suku kata yang
mengandungi diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan
bimbingan guru.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat membina perkataan yang
mengandungi suku kata yang mengandungi diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat melengkap suku kata yang mengandungi diftong, vokal
berganding, digraf dan konsonan bergabung dalam perkataan.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis perkataan yang
mengandungi suku kata yang mengandungi diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis perkataan yang
mengandungi suku yang mengandungi diftong, vokal berganding, digraf dan
konsonan bergabung dengan betul dan kemas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melengkap dan menulis
perkataan yang mengandungi suku kata yang mengandungi diftong, vokal
berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan betul dan kemas.
|
|||||||
3.3.3 Membina dan menulis frasa dengan betul.
|
Band 1
|
Murid dapat membina frasa dengan
bimbingan guru.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat menulis frasa dengan
betul.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat memadankan frasa
berpandukan gambar dengan betul.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat memadan dan menulis
frasa berpandukan gambar dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat memadan dan menulis
frasa dengan betul dan kemas.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat melengkap dan menulis
frasa dengan betul dan kemas.
|
|||||||
Band 1
|
Murid dapat membina ayat berdasarkan
rangkai kata berpandukan gambar yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 2
|
Murid dapat membina ayat berdasarkan
gambar.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat menulis ayat tunggal
berdasarkan gambar.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menyusun ayat tunggal
atau ayat majmuk berpandukan gambar dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis ayat tunggal
atau ayat majmuk berpandukan gambar dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat membina dan menulis ayat
tunggal dan ayat majmuk dengan betul.
|
|||||||
|
||||||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar suku kata
terbuka dan tertutup yang disebut oleh guru.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat mengeja dan mengikut
suku kata terbuka dan tertutup yang disebut oleh guru.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat mengeja perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka atau tertutup yang disebut oleh guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka atau tertutup.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat menulis perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul dan kemas.
|
|||||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup yang disebut oleh guru.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat mengeja perkataan yang
disebut oleh guru.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat mengeja frasa yang
mengandungi suku kata terbuka atau tertutup yang disebut oleh guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menulis frasa yang
mengandungi suku kata terbuka atau tertutup.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis frasa yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat menulis frasa yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul dan kemas.
|
|||||||
|
||||||||
|
Band 1
|
Murid dapat meneliti gambar/
maklumat yang diberi.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat meneliti dan memahami
gambar/ maklumat yang diberi.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat memadankan maklumat
dengan gambar yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat memadankan maklumat
dengan gambar yang diberi dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menyusun maklumat
mengikut urutan berdasarkan gambar dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat mencatat maklumat yang
betul berdasarkan gambar.
|
|||||||
|
Band 1
|
|
||||||
Band 2
|
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat memadankan maklumat
dengan gambar yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat membezakan jenis
maklumat yang diberi.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat membuat klasifikasi
maklumat yang diberi dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat mencatat maklumat untuk
membuat klasifikasi.
|
|||||||
|
||||||||
|
Band 1
|
Murid dapat meneliti bahan /
maklumat yang diberi.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat meneliti dan memahami
bahan / maklumat yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat memadankan maklumat
berdasarkan bahan yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menyusun maklumat
berdasarkan bahan yang diberi dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis maklumat
mengikut urutan berdasarkan bahan yang diberi dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat menulis untuk menyampaikan maklumat yang betul
berdasarkan bahan yang diberi dengan menggunakan bahasa yang santun.
|
|||||||
3.6.2 Menulis untuk menyampaikan maklumat yang pelbagai dengan betul
menggunakan bahasa yang santun.
|
Band 1
|
Murid dapat meneliti bahan /
maklumat yang pelbagai yang diberi.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat meneliti dan memahami
bahan / maklumat yang pelbagai yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat memadankan maklumat yang
pelbagai berdasarkan bahan yang diberi dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat menyusun maklumat yang
pelbagai berdasarkan bahan yang diberi dengan betul.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menulis maklumat yang
pelbagai mengikut urutan berdasarkan bahan yang diberi dengan betul.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat menulis untuk menyampaikan maklumat yang pelbagai dengan
betul berdasarkan bahan yang diberi dengan menggunakan bahasa yang santun.
|
|||||||
|
||||||||
3.7.1 Menghasilkan penulisan berbentuk naratif secara terkawal dengan
betul.
|
Band 1
|
Murid dapat meneliti gambar yang
diberi.
|
||||||
Band 2
|
Murid dapat meneliti dan memahami
gambar yang diberi.
|
|||||||
Band 3
|
Murid dapat melengkapkan ayat
tunggal dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 4
|
Murid dapat membina ayat tunggal
dengan bimbingan guru.
|
|||||||
Band 5
|
Murid dapat menyusun ayat-ayat untuk
menghasilkan sebuah karangan.
|
|||||||
Band 6
|
Murid dapat menulis ayat-ayat untuk
menghasilkan sebuah karangan.
|
Saturday, 28 July 2012
Band-Band Pentaksiran III
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment