|
|||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar contoh kata
nama am yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat menyebut semula kata
nama am yang disebut oleh guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat menyebut kata nama am
berpandukan gambar.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat menyebut kata nama am
berpandukan persekitaran mereka.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
kata nama am.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
kata nama am yang mudah dengan betul mengikut konteks.
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar contoh kata
nama khas yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat menyebut semula kata nama
khas yang disebut oleh guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat menyebut kata nama khas
berpandukan gambar.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat menyebut kata nama khas
berpandukan persekitaran mereka.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
kata nama khas.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
kata nama khas yang mudah dengan betul mengikut konteks.
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar contoh kata
ganti nama diri pertama dan kedua yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat menyebut semula kata
ganti nama diri pertama dan kedua yang disebut oleh guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat menyebut kata ganti nama
diri pertama dan kedua berpandukan gambar.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat menyebut kata ganti nama
diri pertama dan kedua berpandukan persekitaran mereka.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
kata ganti nama diri pertama dan kedua.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
kata ganti nama diri pertama dan kedua yang mudah dengan betul mengikut
konteks.
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar contoh kata
kerja yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat menyebut semula kata
kerja yang disebut oleh guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat menyebut kata kerja
berpandukan gambar.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat menyebut kata kerja
berpandukan persekitaran mereka.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
kata kerja.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
kata kerja yang mudah dengan betul mengikut konteks.
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar contoh kata
adjektif warna yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat menyebut semula kata
adjektif warna yang disebut oleh
guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat menyebut kata adjektif
warna berpandukan gambar.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat menyebut kata adjektif
warna berpandukan persekitaran mereka.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
kata adjektif warna.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
kata adjektif warna yang mudah dengan betul mengikut konteks.
|
||||
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar contoh kata
hubung yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat menyebut semula kata
hubung yang disebut oleh guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat menyebut kata hubung
berpandukan gambar.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat menyebut kata hubung
berpandukan persekitaran mereka.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
kata hubung.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
kata hubung yang mudah dengan betul mengikut konteks.
|
||||
5.1.7 Memahami dan menggunakan kata tanya merujuk
manusia dan benda dengan betul.
|
Band 1
|
Murid dapat mendengar contoh kata
tanya yang disebut oleh guru.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat menyebut semula kata
tanya yang disebut oleh guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat menyebut kata tanya
berpandukan gambar.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat menyebut kata tanya
berpandukan persekitaran mereka.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat melengkapkan ayat dengan
kata tanya.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
kata tanya yang mudah dengan betul mengikut konteks.
|
||||
|
|||||
|
Band 1
|
Murid dapat membaca perkataan
berdasarkan kad perkataan yang diberi.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat memadankan kad perkataan
berimbuhan awalan atau akhiran dengan gambar yang diberi.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat mewarnakan imbuhan
awalan atau akhiran daripada perkataan.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat memadankan kata dasar
dengan imbuhan awalan atau akhiran.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat memahami dan menggunakan
imbuhan awalan dan akhiran dengan betul dalam pelbagai konteks dengan
bimbingan guru.
|
||||
Band 6
|
|||||
|
|||||
|
Band 1
|
Murid dapat menyebut frasa nama dan
frasa kerja berdasarkan gambar.
|
|||
Band 2
|
Murid dapat memadankan FN + FN atau
FN + FK berdasarkan gambar untuk membentuk ayat dengan bimbingan guru.
|
||||
Band 3
|
Murid dapat memadankan FN + FN dan
FN + FK berdasarkan gambar untuk membentuk ayat dengan bimbingan guru.
|
||||
Band 4
|
Murid dapat memadankan FN + FN dan
FN + FK berdasarkan gambar untuk membentuk ayat.
|
||||
Band 5
|
Murid dapat memahami dan membina
ayat dasar menggunakan pola ayat FN + FN, FN + FK berdasarkan gambar.
|
||||
Band 6
|
Murid dapat memahami dan membina
ayat dasar menggunakan pola ayat FN + FN, FN + FK dengan betul dalam pelbagai
situasi.
|
Saturday, 28 July 2012
Band-Band Pentaksiran V
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment