Saturday, 28 July 2012

Borang Pentaksiran Berasaskan Sekolah II


2.1 Asas membaca dengan sebutan yang betul.








      2.1.1 Membaca bentuk-bentuk, abjad dan
               membunyikan huruf vokal dengan sebutan
               yang betul.








      2.1.2 Mengeja dan membatang suku kata terbuka
               dengan sebutan yang betul.








      2.1.3 Mengeja dan membatang suku kata tertutup
               dengan sebutan yang betul.








2.2 Membaca dan memahami perkataan, frasa dan
     ayat daripada pelbagai sumber dengan sebutan
      yang betul.







      2.2.1 Membaca dan memahami perkataan yang
               mengandungi dua atau tiga suku kata,
               diftong, vokal berganding, digraf dan
               konsonan bergabung dengan sebutan yang
               betul.








      2.2.2 Membaca dan memahami frasa yang
               mengandungi perkataan dua atau tiga suku
               kata, diftong, vokal berganding, digraf dan
               konsonan bergabung dengan sebutan yang
               betul.








      2.2.3 Membaca dan memahami ayat tunggal
               daripada pelbagai bahan bacaan dengan
               sebutan yang betul.








2.3 Membaca kuat pelbagai bahan bacaan dengan
      lancar, sebutan yang jelas dan intonasi yang   
      betul.







      2.3.1 Membaca kuat ayat tunggal dengan lancar,
               sebutan yang jelas dan intonasi yang betul.








      2.3.2 Membaca kuat ayat tunggal dan ayat
               majmuk dengan lancar, sebutan yang jelas
               dan intonasi yang betul mengikut tanda
               baca.








2.4 Membaca dan memahami maklumat yang
      tersurat dan tersirat daripada pelbagai bahan  
      untuk memberi respons dengan betul.







      2.4.1 Membaca dan memahami maklumat untuk
               mengenal pasti idea utama dalam pelbagai
               bahan dengan tepat.








      2.4.2 Membaca dan memahami maklumat
               daripada pelbagai bahan bacaan untuk
               membuat klasifikasi dengan betul.








      2.4.3 Membaca dan memahami maklumat yang
               tersurat dengan tepat daripada pelbagai
               bahan.








2.5 Membaca dan menaakul untuk memindahkan
     maklumat yang terdapat dalam pelbagai bahan.







      2.5.1 Membaca dan memahami maklumat dalam
               bahan grafik dengan betul.








      2.5.2 Membaca, memahami dan menaakul
               maklumat dalam bahan grafik dengan betul.








No comments:

Post a Comment