2.1 Asas membaca dengan
sebutan yang betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1 Membaca bentuk-bentuk, abjad dan
membunyikan huruf vokal dengan
sebutan
yang betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.2 Mengeja dan membatang suku kata
terbuka
dengan sebutan yang betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.3 Mengeja dan membatang suku kata
tertutup
dengan sebutan yang betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2 Membaca dan memahami
perkataan, frasa dan
ayat daripada pelbagai sumber dengan
sebutan
yang betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.1 Membaca dan memahami perkataan
yang
mengandungi dua atau tiga suku
kata,
diftong, vokal berganding,
digraf dan
konsonan bergabung dengan sebutan yang
betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.2 Membaca dan memahami frasa yang
mengandungi perkataan dua atau
tiga suku
kata, diftong, vokal
berganding, digraf dan
konsonan bergabung dengan
sebutan yang
betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.3 Membaca dan memahami ayat tunggal
daripada pelbagai bahan bacaan
dengan
sebutan yang betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3 Membaca kuat pelbagai
bahan bacaan dengan
lancar, sebutan yang jelas dan intonasi
yang
betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3.1 Membaca kuat ayat tunggal dengan
lancar,
sebutan yang jelas dan
intonasi yang betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3.2 Membaca kuat ayat tunggal dan
ayat
majmuk dengan lancar, sebutan
yang jelas
dan intonasi yang betul
mengikut tanda
baca.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4 Membaca dan memahami
maklumat yang
tersurat dan tersirat daripada pelbagai
bahan
untuk memberi respons dengan betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4.1 Membaca dan memahami maklumat
untuk
mengenal pasti idea utama
dalam pelbagai
bahan dengan tepat.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4.2 Membaca dan memahami maklumat
daripada pelbagai bahan bacaan
untuk
membuat klasifikasi dengan
betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4.3 Membaca dan memahami maklumat
yang
tersurat dengan tepat daripada
pelbagai
bahan.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5 Membaca dan menaakul
untuk memindahkan
maklumat yang terdapat dalam pelbagai
bahan.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5.1 Membaca dan memahami maklumat
dalam
bahan grafik dengan betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5.2 Membaca, memahami dan menaakul
maklumat dalam bahan grafik
dengan betul.
|
|
|
|
|
|
|
|
Saturday, 28 July 2012
Borang Pentaksiran Berasaskan Sekolah II
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment